Followers

Monday, 8 October 2012

day 6 ( Taupo - Hamilton - Auckland)




 Hari ke enam kami bercadang bertolak awal ke hamilton yg memakan masa sekitar 2 jam lebih.tapi sebelum bertolak kami bercadang nak menyusuri tasik taupo. bila sampai kat pekan taupo nampak pulak playground.Amni n auni dengan muka manis pujuk abi,nak main sekejap je.tapi bila singgah dah tak jadi sekejap dlm dok layan dia org main kira dlm 2 jam jugak lah kami kami kat pekan taupo tu walaupun kesejukan macam dlm peti ais .Sebelum bertolak ke Hamilton sempat jugak jln2 kat pekan dia yg comel ja.betul2 mengadap taman tu ada jual kebab halal tp sayang pagi tu tak bukak lagi 








 1/2 jam pertama semua pakai sweater je.tapi tiba2 je dtg angin sejuk .rasa cam nak pecah dada,cepat2 ambik sweater


kebab halal di taupo



Taupo lake


pemandangan sepanjang perjalanan ke Hamilton

Sampai di Hamilton agak lewat hampir pukul 3 ptg.so kami just pusing2 sekejap n cari kedai jual makanan halal.jumpa Firdaus butcher.sakanlah ummi beli fresh lamb n chicken.yang bestnya kedai2 yg jual barangan halal kat sini jual banyak produk dari malaysia.macam kicap cap kipas udang n roti canai segera. untuk lunch hari tu kami just beli roti arab,makan dlm kereta.nasib baik amni n auni memang suka makan roti,walaupun kosong tak de kuah.dapat barang dapur n belikan hadiah ice cream utk amni n auni. kami meneruskan perjalanan ke Auckland yg jaraknya sekitar 126km nak dekat 2 jam jugak dlm perjalanan



 Sampai di Auckland kita org pusing2 dulu bandar auckland.bila matahari dah nak hilang baru pergi cari motel yg dah kita org booking masa kat Taupo.Airport Kiwi Motel yg kita org pilih kali ni jauh sikit dari bandar tp dekat dgn airport.masa tengah dok cari motel ni kita org melalui kawasan perkuburan yg memanjang n berhadapannya byk motel dlm hati ummi masa tu dok fikir ada ke org yg nak menginap kat tempat macam ni.tp dah sampai kat hujung tanah perkuburan ni betul2 motel kita org.rupa2nya org yg macam kamilah yg ramai dok kat situ .Alhamdullilah motelnya bersih n ada dapur yg lengkap.hargapun sesuai dgn bajet kita orang .

walaupun agak kecil tp bersih


Menu untuk malam tu,memang yg di tunggu2 sepanjang perjalanan ni.sebelum ni selalu je dgr pasal freshnya daging,lamb n ayam kat sini.jadi bila jumpa yg halal semangat sangat ummi masak utk mlm tu.memang daging dia fresh sangat. 

lamb yg di perap dgn rempah kebab




Malam tu memang tidur dengan lena akibat kekenyangan n keletihan.
ayam goreng utk amni n auni


kari daging

1 comment:

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI