Followers

Thursday, 11 October 2012

MOIST CHOCOLATE CAKE bila ummi malas


chocolate moist cake with cream cheese

Alhamdullilah berjaya jugak ummi menyiapkan kek coklat untuk anak dara 2 orang. dari minggu lepas mintak ummi buat kek coklat.hari ni baru ummi dapat siapkan.memang malas sangat nak membaking hari ni.tapi gagahkan diri jugak,nak ambik hati amni n auni yg nak exam minggu depan.ummi pun mengoogle cari resepi mudah n senang.kek ni amat senang n katagori kek campak2.siap je kek ni, ada tetamu datang jadi panas2 lagi dah potong .tak sempat nak letak topping.resepi ni ummi ambik dari blog kat sini.tapi ada sedikit perubahan berdasarkan bahan yg ada kat rumah.



kek yg sempat di snap

2 cawan tepung 
1 sudu teh serbuk soda bikarbonat
1 sudu teh serbuk baking powder
1/2 cawan serbuk koko
1 1/2 cawan gula
1 sudu teh garam 

*BAHAN-BAHAN DI ATAS AYAK BERSAMA

3 biji telur
1 cawan minyak jagung
1 cawan susu segar
1 sudu teh vanilla
1 cawan air panas betul + 2 sudu serbuk nescafe


CARA MEMBUAT KEK :

Campurkan semua bahan,kecuali air panas,putar selama 5 minit.
Masukkan air panas dan putar sebati.
Masukkan ke dalam acuan dan bakar dengan suhu 170'C selama 45- 60 minit
setelah masak angkat dan sejukkan terlebih dahulu.

1 comment:

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI